מבצעי נובמבר: אילו מוצרים באמת כדאי לבדוק ולקנות?

חודש נובמבר כבר שנים ידוע לכל כחודש הקניות ברחבי העולם וגם מרבית המשווקים, העסקים והחברות בישראל מיישרים קו ויוצאים במהלך חודש זה בשפע של סיילים, מבצעים והנחות על פריטים רבים, קולקציות שונות ושאר מוצרים מבוקשים. בין הפרסומים השונים ברחבי הרשת ניתן בהחלט למצוא גם מבצעים אטרקטיביים עם הטבות משמעותיות באמת לפריטים הנחשבים ליוקרתיים, אל מול ספקים אשר "רוכבים על הגל" ומדביקים את הכותרת מבצע למחיר של אתמול.

מלבד כדאיות הרכישה, עולה גם השאלה האם כל פריט במבצע הוא פריט שמשתלם ונכון לרכוש בימים אלו? איך מנהלים תקציב מותרות אחראי בעולם של פיתויים וגאוני שיווק שחותרים לארנק שלנו? אילו מוצרים יוקרתיים שתמיד רצינו כדאי לנסות ולמצוא במחיר מיוחד בתקופה הזו? ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים, המלצות וניתוחי שוק בתחומים שונים שיוכלו לסייע בהחלטות ובמסע הקניות:

פרטי אופנה וסטייל – אחד הענפים שבולט לטובה בימים אלו ומציג מבצעים אטרקטיביים לרוב במסגרת מבצעי חודש נובמבר הוא ענף האופנה והאקססוריז, שמטבעו עוסק בקולקציות עונתיות. חודש נובמבר בישראל אמנם מוגדר רשמית כתחילת החורף, אולם מזג האוויר ההפכפך עובר בשעות ספורות מקרירות של בוקר, חום שמשי בצהריים ואפרוריות קרירה בשעת בין ערביים והערב. זה הזמן לאבזר את המלתחה בחולצות קיץ במחיר של גלידה, פריטים רב עונתיים דוגמת מותגי ג'ינסים ופרטי אקססוריז כמו תיקים, צעיפים, נעלי ערב, עליוניות ללוק הרב שכבתי ועוד במחירים נוחים יחסית.

בגזרת בגדי החורף, אמנם כבר לקראת סוף נובמבר ניתן יהיה למצוא לא מעט רשתות שמתהדרות בהנחות "סוף עונה", אולם לרוב לא יהיה מדובר במחירי סוף עונה נמוכים באמת, אלא בהנחות נקודתיות. את המבצעים האמיתיים ניתן יהיה למצוא לרוב דווקא באתרי המסחר המשווקים פרטי אופנה ממותגים בינלאומיים, ואינם כפופים בהכרח למזג האוויר המקומי.

בשמים ומוצרי טיפוח – בשמים, קרמים וערכות טיפוח הם מוצרים שאינם נרכשים ברמה השבועית ובהחלט נכון לכוון את רכישתם למספר מועדים בשנה בהן המחירים נחשבים לאטרקטיביים יותר. כך לדוגמא חודשי החגים בישראל, בסמיכות לראש השנה ולפסח, מתאפיינים בהנחות והטבות בקרב מוצרי הקוסמטיקה, הטיפוח, הבישום והאיפור.

ובהתייחס לימנו, "נובמבר סייל" בא לידי ביטוי בהנחות משמעותיות לרוב מאחר ומרבית המותגים הם בינלאומיים וההנחות הן במקור מן היצרן. יחד עם זאת, היזהרו מיבואנים מקומיים שיבקשו לשמר את ההנחה לעצמם ולהותיר את תג המחיר הגבוה ללקוח. גם כאן רכישה ישירה באמצעות אתרי מסחר מוכרים, שמביאים את הבשמים ומוצרי הטיפוח ללא פערי תיווך, תסייע הן באפשרות להשוואה ולמעקב אחר המחירים והן בהשגת המחירים האטרקטיביים ביותר. אם לדוגמא חשקה נפשכם תקופה ארוכה בבושם יוקרתי מסוים, כדאי לבדוק מחירים באתרי בוטיק מובילים ומוכרים כך למשל בקולקציית בשמי הנישה באתר "ביונד". באופן כללי, שימו לב כי בחלק מן מהאתרים ישנן הנחות שניתנות שלא בצורה ישירה, כי אם במבצעי 1+1, 2+1 וקונסטלציות אחרות שמחייבות רכישה רחבה מזו שהתכוונו.

וכמובן מוצרי חשמל: ענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה פועל לרוב ביחס ישיר לביקוש ולהיצע, ומשמר את מחירי המותגים הבולטים במרבית ימות השנה. כך לדוגמא בחודשי הקיץ נראה תמיד עליה במחירי המזגנים, בעוד שבעונת החורף נשלם יותר על פתרונות חימום. מוצרי האלקטרוניקה השונים דוגמת מחשבים, הטלפונים הסלולריים, טאבלטים והמוצרים המשלימים שומרים על כוחם ומחירם לאורך השנה כולה ומי שיבחר להמתין למבצעי נובמבר לרכישת אייפון חדש יגלה לרוב שמלבד המילה SALE שמתנוססת בכניסה לכל חנות ולכל אתר – מחיר הדגם החדש לרוב נשאר בעינו. איך בכל זאת נכון לרכוש מוצרים יקרים אלו?

א. קונים כשבאמת צריכים.
ב.  ככל הניתן עדיף לרכוש מוצרים עונתיים שלא בעונה: אם מייבש הכביסה מקרטע אבל עדיין עובד, מומלץ לרכוש דגם חדש בקיץ, בשעה שהמשווקים מעוניינים להיפטר מסחורה ולפנות מדפים, ואם המאוורר בעסק שבק חיים בסוף העונה, מוטב לא לדחות את ההוצאה לשנה הבאה ולקנות כבר עכשיו דגם חדש במחיר מבצע.
ג. אלקטרוניקה וסלולר – מכשיר סלולרי חדש או מחשב מתקדם יותר מומלץ תמיד לרכוש עם היציאה של דגם חדש ומבטיח לשוק, מה שמביא באופן טבעי לירידת המחיר בדגמים שקדמו לו. מי שמרגיש "חייב" את המותג והמילה האחרונה בשוק, ישלם בהתאם גם במהלך חודש נובמבר.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

פרסום עסקים

בעידן המהפכה הדיגיטלית, הפרסום העסקי עבר תמורות משמעותיות. פוסט זה בבלוג מתעמק באסטרטגיות, הכלים והפלטפורמות השונות המשמשות בפרסום עסקי מודרני,